Schoonste Boerinnen reizen langs Vlaamse markten

0
schoonste boerinSchoonste Boerinnen reizen langs Vlaamse markten De acht kandidaat Schoonste Boerinnen trekken de boer op. In aanloop naar de verkiezing van de Schoonste Boerin van Vlaanderen zullen ze als een groep handelsreizigers verschillende markten aandoen. Per tandem, met de trein, al liftend en via het betere benenwerk reizen ze zondag 4 januari rond om mensen opnieuw kennis te laten maken met lokale producten. Op 31 december verkochten West-Vlaamse land- en tuinbouwers hun producten in een pop-up boerenmarkt om de dalende voedselprijzen aan te klagen. De landbouwsector heeft het afgelopen jaar dan ook een aantal ferme klappen moeten verwerken. Het is dus van groot belang om de kracht van lokale producten in de verf te zetten en die opnieuw dichter bij de consument te brengen. Voor een appel en een ei Ook de acht kandidates van de Schoonste Boerin verkiezing komen de straat op. In aanloop naar de finaleshow reizen ze als een groep handelsreizigers langs verschillende Vlaamse markten. Ze trekken die 4de januari rond om zelf bij te leren, maar ook om hun kennis, ervaringen en passies te verspreiden onder de mensen. Ze houden die dag halt in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Antwerpen waar ze verschillende opdrachten moeten uitvoeren. Het eindpunt is het Gents kantoor van Omnia Travel, de reispartner van deze verkiezing. In groepjes van twee vertrekken ze met een valies waarin ze onderweg verschillende producten moeten verzamelen. Bij start is een appel en een ei hun enige betaalmiddel. Veemarkt Groentenmarkt Vlasmarkt Die zondag komen ze om 9:00 uur samen aan het station van Oostende waar de boerinnen hun eerste opdracht krijgen: fiets met een tandem naar de Veemarkt in Brugge, Sint-Michiels. Daar moeten ze hun appel en ei inruilen voor voldoende ingrediënten om een stevige boerinnenomelet te bereiden. De tocht gaat met de trein verder naar Gent waar ze tegen de middag op de Groentenmarkt moeten arriveren. Opdracht daar is om het omelet te bereiden en passanten te verleiden met hun kookkunsten. Mensen mogen Komen Eten-gewijs punten geven op presentatie en smaak. In het Groot Vleeshuis moeten ze Oost-Vlaamse streekproducten afhalen waarmee ze zich al liftend verplaatsen naar de Antwerpse Vlasmarkt. Daar gebruiken ze al hun natuurlijke charmes om de streekproducten aan de man te brengen. Zo geeft de parking een knipoog naar ’t stad. Terug op de trein organiseren ze nog een pendelquiz waarin ze hun landbouwkennis met de pendelaars delen. Een codewoord brengt hen tot slot op de juiste eindbestemming: de Gentse vestiging van Omnia Travel, Zonnestraat 8. De reispartner van de verkiezing onthult daar rond 18:00 uur onder meer de bestemming van de reis die de winnaressen in de finale kunnen winnen. Boerinnen selfie “De stunt sluit perfect aan bij de clichés die we met deze verkiezing willen bijspijkeren: boerinnen vandaag weten wel wat er in de wereld te koop is, zijn ondernemender dan vele andere vrouwen en gaan geen uitdaging uit de weg. De dames brengen tijdens de stunt voortdurend verslag uit met hun smartphone via Facebook, Twitter en Instagram. Vele selfies houden mensen op de hoogte van hun inspanningen die dag.” De verkiezing van de Schoonste Boerin van Vlaanderen vindt plaats op 17 januari 2015 in Flanders Expo te Gent.

Mobistar : stijging van 165 procent dataverbruik op oudejaarsnacht

0
gsmMobistar: Tijdens de overgang van oud naar nieuw, tussen 20 en 8 uur, gebruikten talrijke Mobistar-klanten messenger apps en sociale media om hun wensen over te maken: het mobiele dataverbruik steeg naar 14 miljoen MB, een forse toename van 165 %. De Mobistar-klanten verstuurden ook 21,3 miljoen sms’jes. Mobistar was goed voorbereid op deze piek van het netwerkgebruik. Er deden zich dan ook geen technische problemen voor. Mobistar-klanten maakten onder andere massaal gebruik van smartphones en tablets om hun nieuwjaarswensen te versturen. Dat blijkt uit de cijfers over het verkeer op het Mobistar-netwerk. Tijdens oudejaarsnacht, tussen 20 en 8 uur, steeg het volume van het mobiele dataverbruik naar 14 miljoen MB, een stijging van 165 % tegenover vorig jaar. Talrijke wensen werden zo verstuurd via sociale media en messenger apps. De Mobistar-klanten verstuurden ook 21,3 miljoen sms’en, een daling van 9,4 % tegenover vorig jaar. De piek vond plaats rond middernacht met 2800 sms/seconde. De capaciteit van 3500 sms/seconde op het Mobistar-netwerk was ruim voldoende om de toevloed van digitale nieuwjaarswensen op te vangen. Talrijke Mobistar-klanten belden ook hun vrienden en familie om hen een gelukkig nieuwjaar te wensen. Het aantal oproepen tussen 20 en 8 uur bedroeg 5,5 miljoen. Mobistar was goed voorbereid op deze verwachte stijging van zijn netwerkgebruik. Het supervisieteam waakte over de kwaliteit van de dienstverlening voor de klanten en er deden zich geen technische stoornissen voor.