...
Home Blog Pagina 237

Breese ambulancier lanceert zijn debuutsingle

0

Breese ambulancier lanceert zijn debuutsingle: “De perfecte remedie om mijn liefdesverdriet en de coronastress even te vergeten!” “Het zijn al zware dagen geweest en het ziet er niet meteen naar uit dat het snel rustiger wordt”, zegt de bijna 28-jarige ambulancier Gert Paredis uit Bree. Vanuit Genk, waar hij in eerste instantie belast was met secundair vervoer en voornamelijk ziekenhuisoverbrengingen, groeide hij door in het Ambuce-team waardoor hij ondertussen al enkele jaren werkzaam is in Hoboken op de afdeling 112.

Breese ambulancier lanceert zijn debuutsingle - Gert Paredis
(Foto: House Of Entertainment)

Liefdesverdriet

Ik ben inderdaad één van de weinige Limburgers die na de avondklok ook nog in Antwerpen en regio actief mag zijn”, zegt hij glimlachend. Corona hakte er bij hem diep in, net als het liefdesverdriet dat hem vorig jaar overkwam. “Muziek is mijn uitlaatklep. Als dj heb ik gespeeld op de Beachparty in Heerenlaak, het Sint-Maartensvuur in Beek-Bree, in Versuz en Noxx. Door corona liggen die activiteiten stil, maar van de tijd maak ik nu dankbaar gebruik om de eerste DJ Gerrit-single uit te brengen. ‘Only You’ is een originele, mainstream popsong die gaat over mijn relatiebreuk en waarmee ik deze voor een stuk ook wil verwerken.

Ambulancier

Mijn job als ambulancier op zich is niet zwaar, maar wel de omstandigheden”, begint Gert Paredis opnieuw het gesprek. “Wij hebben een goede uurregeling op het werk, maar het dragen van zo’n immens beschermend pak, inclusief masker, handschoenen en verplichte lange broek, maken het bij tropische temperaturen loodzwaar. Niet alleen lichamelijk, ook mentaal vraagt onze job opperste alertheid en concentratie. Je moet als ambulancier altijd gefocust klaarstaan voor de opdracht.

Breese ambulancier lanceert zijn debuutsingle - Gert Paredis 1
(Foto: House Of entertainment)

fantastisch team

Samen met de stijgende coronabesmettingen, zijn ook de Covid-19 ziekenhuisopnames in onze regio toegenomen. Maar dat is niet het enige wat wij doen, want op de 112 komen alle noodoproepen binnen. Zo zijn we ook betrokken bij verkeersongevallen, reanimaties e.a. Het is stresserend, maar we zijn hier met een fantastisch team van allemaal fijne collega’s, waar ik mij als Limburger ondertussen al helemaal thuis voel.

Ambitie

Naast fitness en af en toe wakeboarden, laadt Gert vooral stoom af wanneer hij achter de draaitafels staat, maar door de coronamaatregelen liggen die activiteiten voorlopig stil. “Ik heb het geluk dat ik nog een voltijdse job heb die ik ook nog combineer met het verhuren van licht en geluid. Momenteel zijn er geen feesten of fuiven, en met pijn aan het hart zie ik hoe mijn collega’s er alles aan doen om in deze vreemde tijden het hoofd boven water te houden. Ik word bijna dagelijks geconfronteerd met de impact van het coronavirus.

Breese ambulancier lanceert zijn debuutsingle - Gert Paredis 2
(Foto: House Of Entrtainment)

internationale dj-tour

Dat heeft me ook doen inzien dat je soms de dingen zelf in handen moet pakken om nieuwe stappen te zetten. Als je wil dat de dingen organisch groeien, moet je durven investeren en springen. Als dj speel ik voornamelijk in Noord-Limburg, maar ik wil graag gans Vlaanderen bereiken. Het einddoel? Voor de meeste dj’s is dat spelen op ‘Tomorrowland’. Ik zou zeker geen ‘neen’ zeggen, maar ik denk dat ik nog meer plezier zou halen, mochten er op termijn de mogelijkheid zijn om een internationale dj-tour uit te rollen op verschillende vakantiebestemmingen.”

Only You

Voor Gert was het een pijnlijke liefdesbreuk die aan de basis lag van ‘Only You’, zijn debuutsingle die hij uitbrengt als DJ Gerrit. Toen mijn ex-partner het een jaar geleden uitmaakte, was dat de doorslag voor dit persoonlijke nummer. Met de hulp van een professioneel team, is de mainstream, catchy popsong ontstaan. We hebben er in de studio hard aan gewerkt en ik ben ontzettend trots op het resultaat. Die relatiebreuk is nog steeds pijnlijk voor me. Ik lig daar nog wakker van, maar toch geeft de muziek mij de rust om er even niet aan te moeten denken. Het werkt inderdaad therapeutisch en ik zou het helemaal niet erg vinden als het nummer straks wordt opgepikt door de radio’s en massaal wordt gespeeld en gestreamd.

Breese ambulancier lanceert zijn debuutsingle

Breese ambulancier lanceert zijn debuutsingle - Hoes DJ Gerrit Only You

klinkt internationaal

Het is een radiovriendelijke song, met voor mij een persoonlijk karakter, maar een universeel, herkenbaar thema. Een liefdesbreuk verwerken is niet evident, maar als deze muziek daarbij kan helpen, is mijn missie meer dan geslaagd. De mensen aan wie ik het nummer al heb laten horen, reageren enthousiast. ‘”Amai, dat klinkt internationaal”, kreeg ik al enkele keren te horen. Een mooi compliment en dat was ook de bedoeling. Net als bij alles wat ik doe, moet het plaatje kloppen. Wie weet waait ‘Only You’ ook nog over naar het buitenland, maar laat ons eerst maar in eigen land beginnen.

Breese ambulancier lanceert zijn debuutsingle

DJ Gerrit zijn debuutsingle ‘Only You’ verscheen op zijn Gerrit Records-label en is vanaf nu digitaal beschikbaar.

Meer info:

https://www.facebook.com/official.djgerrit/

https://www.instagram.com/official.djgerrit/

Breese ambulancier lanceert zijn debuutsingle - Logo House Of Entertainment

Gunther Levi, na een stilte van 20 jaar, met nieuw soloproject

0
(Foto: House Of Entertainment)

Gunther Levi, na een stilte van 20 jaar, met nieuw soloproject. “Ik zat er al 10 jaar mee in mijn hoofd, maar nooit was er tijd om er iets mee te doen. Tot het coronavirus kwam en ik plotseling geconfronteerd werd met een lege agenda. Normaal zouden wij met De Romeo’s weer een topzomer beleven, maar het virus besliste daar anders over. Laat het duidelijk zijn: ik stop niet met De Romeo’s. Zij staan nog altijd op de eerste plaats. Trouwens, ik had nooit gedacht dat ik het nog zou zeggen, maar door hen ben ik er wel achter gekomen hoe erg ik het allemaal mis.

Gunther Levi, na een stilte van 20 jaar, met nieuw soloproject - Gunter Levi 1 1
(Foto: House Of Entertainment)

Kleine Feestjes En Evenementen

Die paar optredens die we met De Romeo’s de voorbije weken hebben gedaan, deden zo’n deugd en hebben mij doen inzien dat naast het acteren ook het zingen één van de dingen is die ik niet kan missen. Met mijn nieuwe soloprojectje ’60, 70, 80’ richt ik mij vooral op de kleine feestjes en evenementen, die hopelijk snel weer kunnen plaatsvinden. De mensen die mij boeken, kunnen de muziek kiezen uit 1 van deze 3 decennia, of een mix. Het was tijdrovend, maar ik heb mij ondertussen al geweldig geamuseerd met het selecteren van de nummers. Ik zing alleen maar covers: Wham, U2, Elvis Presley, Tom Jones, Creedence Clearwater Revival, Cliff Richard,..noem maar op. Gunther Levi, na een stilte van 20 jaar, met nieuw soloproject

20 Jaar Geleden

Iedereen kan in de bubbel of achter de mondmaskers meezingen, want het zijn alleen maar nummers die in ons collectieve geheugen gegrift staan. Ja, ik vind het best spannend, want het is al meer dan 20 jaar geleden dat ik nog eens solo op het podium heb gestaan. Een nieuwe uitdaging, maar ik zie het eerder als een extra aanvulling. De muziek van de jaren ’60 en ’70 heeft mij altijd geïnteresseerd en aangetrokken en met die van de jaren ’80 ben ik zelf voor een groot stuk opgegroeid. Ik kijk er dus echt naar uit om met dit repertoire, coronaproof, de mensen te entertainen. Ik heb er nu al zin in!

Optredens vinden plaats conform de recentste coronamaatregelen.

Voor meer info, mail guntherlevi@proximus.be of raadpleeg een erkend boekingskantoor.

Michel Van den Brande en Dennie Damaro met tweede duetsingle

0

Michel Van den Brande en Dennie Damaro met tweede duetsingle. Stellingbouwer en Kontrimo-baas Michel Van den Brande (59) uit Temse en schlagerzanger Dennie Damaro (49) uit Wuustwezel brengen opnieuw een rasechte ambiancesingle uit. De opvolger van hun debuutsingle ‘Ik breng geen bloemen voor je mee’ uit 2016 is getiteld ‘2 glazen bier’. Dennie schreef tekst en muziek en producer David Vervoort, vooral bekend van ‘Dos Cervezas’ van Tom Waes, stond opnieuw in voor de productie.

Michel Van den Brande en Dennie Damaro met tweede duetsingle - Hoes Michel Van den Brande Dennie Damaro 2 glazen bier

Media

Voor Michel, die in de media o.a. bekend is van het tv-programma ‘The Sky Is The Limit’ (VIER). Dit is zijn tweede  ervaring in de Vlaamse showbizz als zanger. Voor zijn collega Dennie Damaro is dit niet het geval, want Dennie zit al meer dan 30 jaar in het vak en scoorde al meerdere top 10-hits. Dennie is naast zanger vooral liedjesschrijver, artiestenpromotor en heeft een eigen cd-label en boekingskantoor.

gemeenschappelijke vriend

Het was hun gemeenschappelijke vriend en journalist Pascal Van Nuffel die beide heren 5 jaar geleden bij elkaar bracht. Met hun eerste single ‘Ik breng geen bloemen voor je mee’ scoorden ze in 2016 al een nationale meezinghit en stonden 9 weken in de Vlaamse Ultratop 50. Het plan om samen nog een single op te nemen, vloeide vanzelfsprekend voort uit dit succes.

Steun Aan Horeca

In deze voor iedereen, maar zeker ook voor de horeca, moeilijke tijden is volgens Michel en Dennie een vrolijke noot meer dan welkom. Beiden zijn volkse figuren en overal waar ze verschijnen moet er gezongen worden, en is er volop ambiance. Met hun nieuwe single ‘2 glazen bier’ hebben ze opnieuw een voltreffer die goed in het gehoor ligt en die iedereen snel kan meezingen. Of deze nieuwe samenwerking een nummer 1-hit gaat opleveren, valt nog af te wachten, maar dat er minstens nog 2 duetten van Michel Van den Brande & Dennie Damaro gaan volgen, kunnen we nu alvast verklappen!

De single ‘2 glazen bier’ is vanaf vandaag HIER beschikbaar voor streaming en download, is ook fysiek verkrijgbaar en wordt ondersteund door een professionele videoclip. Michel en Dennie zullen, wanneer deze opnieuw kunnen doorgaan, ook een beperkt aantal optredens samen afwerken.

Michel Van den Brande en Dennie Damaro met tweede duetsingle - Logo House Of Entertainment

Brian More met In de nacht verovert Vlaanderen

0

Brian More In de nacht verovert Vlaanderen. Met Brian More hebben onze noorderburen er weer een knuffelbeer bijgekregen, want met zijn debuutsingle ‘In de nacht’ scoort de 28-jarige Zoetermeerse zanger, die in het dagelijkse leven werkzaam is als leerkracht in het speciaal onderwijs te Eindhoven, een opvallende hit. Met bijna 35.000 YouTube-views, een massa airplay op de landelijke radiozenders en een plek in de top 25 van Sterren.nl, heeft ‘In de nacht’ sterke argumenten om het dadelijk ook waar te maken in Vlaanderen. “Het nummer beschrijft perfect het gevoel wanneer je eens wil ontsnappen aan de drukte en de realiteit van de dag.

Brian More met In de nacht verovert Vlaanderen - Hoes Brian More In De nacht

Nederlandstalige Popsong

Naast de herkenbaarheid, is de tekst inderdaad ook erg actueel. In de nacht vinden we vaak de rust en ontspanning die we met elkaar zoeken. Toen ik het nummer de eerste keer zong, werd er in mijn omgeving meteen enthousiast gereageerd. Velen herkennen zich in de tekst, maar ook het charmante, dansbare karakter van de Nederlandstalige popsong spreekt de mensen aan. Het is een liedje dat in je hoofd gaat zitten als je het een keer hebt gehoord. Ik weet dat Vlamingen meer nog dan de Nederlanders houden van liedjesteksten. Net omdat er zoveel positieve reacties kwamen uit Vlaanderen, heb ik met mijn management en platenfirma besloten het ook bij jullie uit te brengen en actief te gaan promoten. Vanaf begin augustus draait mijn clip volop op Ment en daar ben ik nu al ontzettend blij mee.

Eigen Muziek

Met een mix van Engelstalige en Nederlandstalige covers bouwde Brian de voorbije jaren een sterke podiumreputatie op, maar toch is hij blij dat hij nu ook de kans krijgt om uit te pakken met eigen muziek. “’In de nacht’ past perfect in de setlijst. Men zegt wel eens dat ik de man ben van de energieke optredens, met een rauw randje. Voor mij is het inderdaad maar een kleine stap van een gevoelige ballade naar krachtige rocknummers of moderne pop-dance, waar ‘In de nacht’ perfect in past. We hebben al ideeën voor een opvolger, maar eerst focussen we ons op deze single.”

Brian More zijn debuutsingle ‘In de nacht’ is op het Berk Music-label verschenen en is nu overal digitaal beschikbaar

Brian More met In de nacht verovert Vlaanderen - Logo House Of Entertainment

Wordt De Toreador de Zomerhit van 2020?

0

Wordt De Toreador de Zomerhit van 2020? Met 9 miljoen YouTube-views en 4 miljoen streams wordt de originele versie misschien wel ‘de zomerhit van 2020’.  Wilbert Pigmans: “Het is nog niet wetenschappelijk bewezen, maar uit de vele reacties blijkt ‘De Toreador’ een prima remedie te zijn voor wie last heeft van coronastress!”. Begin het al maar te oefenen, voor uw spiegel, in de badkamer: ‘Signorita. Dit is het moment-ooo’ en vervolgens kan je dan luidkeels meezingen met het refrein van De Toreador, dé monsterhit van Wilbert Pigmans en het dj-collectief Opgeblazen. In het voorjaar stak de 27-jarige zanger uit Oeteldonker met het liedje een eerste keer zijn neus aan het muzikale venster en wat later werd het in eigen land ‘dé carnavalskraker’.

Wordt De Toreador de Zomerhit van 2020? - Hoes Wilbert Pigmans de Toreador Zomerhit 2020

Tweede Leven

Er zit meer in een liedje dan je denkt’ zingen Samson & Gert en dat is absoluut ook van toepassing voor deze meebruller. “Nu de horeca weer draait en heel wat mensen toch opnieuw zijn beginnen reizen, merken we een significante stijging in de streams en views. ‘De Toreador’ krijgt inderdaad een tweede leven en ook al is het nog niet wetenschappelijk bewezen, uit de vele reacties die we krijgen, blijkt dit liedje ook een prima remedie te zijn voor wie last heeft van coronastress. Voor sommigen is het ondertussen uitgegroeid tot een dagelijks ‘Toreador-momentje’, waarbij ze coronaproef het volume op 12 zetten en dan luidkeels meezingen tot alle stress uit het lijf is verdwenen. Therapeutisch, inderdaad”, zegt de zanger lachend.

Aanstekelijke Beat

De oorsprong van het succesverhaal begon in mei vorig jaar. Dan besloten de dj’s van Opgeblazen om een eigentijdse, dansbare versie te maken van ‘De Toreador’. Wekelijks kregen ze in de voetbalkantine van VV Haarsteeg het verzoek om de originele jaren zeventig-klassieker van Jacques Herb door de boxen te jagen. “De jongens zochten nog een zanger en die kans heb ik met 2 handen gegrepen. De dansbare, aanstekelijke beat is zeker een onderdeel van het succes, maar ik kan er niet echt de vinger opleggen waarom mensen zo blij en gelukkig worden van ‘De Toreador’. Soms moet je het niet te ver gaan zoeken en is het gewoon een ijzersterke feestplaat.

Feelgood Muziek

In deze tijden hebben mensen meer dan ooit nood aan positieve, feelgood muziek. Ik merk dat in mijn omgeving, maar dat zien we ook aan de manier hoe ons liedje doorloopt. Jong en oud, iedereen brult hem mee en gaat letterlijk uit het dak. Dat zie ik op de talrijke filmpjes die op de sociale media verschijnen. Ook in Vlaanderen wordt ons liedje warm onthaald. In het voorjaar kwamen we al voorbij op het carnaval, de après-ski en in de Moose Bars, maar nu is het hek echt van de dam en ziet het er naar uit dat we met onze originele versie wel eens ‘de zomerhit van 2020’ kunnen scoren. Stel je voor. Dat zou toch mooi zijn. Laat het maar gebeuren!”

‘De Toreador’ van Wilbert Pigmans en Opgeblazen verscheen op het Berk Music-label en is digitaal beschikbaar.

Wordt De Toreador de Zomerhit van 2020? - Logo House Of Entertainment

Vlezenbeekse Yanni Iliadis lanceert L’Amour Interdit

0

Vlezenbeekse Yanni Iliadis lanceert ‘L’Amour Interdit. Na ‘Félicitiation’ schrijft dit 22-jarig Vlezenbeeks raspaardje een nieuw pareltje. Yanni Iliadis lanceert ‘L’Amour Interdit’: “Wat verboden is trekt altijd de aandacht en sommigen zullen de situatie meteen herkennen!” Net als voor velen was de lockdown geen fijne periode voor de 22-jarige singer-songwriter Yanni Iliadis, maar de man die akoestische pop- en rock-invloeden verwerkt in zijn Franse Chansons – en die overgiet met een Grieks sausje, verwijzend naar zijn roots – bleef optimistisch en klampte zich vast aan zijn muziek: “Ik schrijf al van mijn 10de levensjaar nummers en combineerde dat met het podium.

Vlezenbeekse Yanni Iliadis lanceert L’Amour Interdit - Hoes Yanni Iliadis l Amour Interdit

Piano en Gitaar

Dat laatste heb ik gemist, want optreden werkt voor mij therapeutisch. De reacties van het publiek, het applaus en de waardering stimuleren mij om door te zetten. Door corona was het de voorbije maanden haast onmogelijk om optredens te verzorgen, maar ik heb van die extra tijd gebruikgemaakt om nieuwe nummers te componeren. Ik ben inderdaad erg muzikaal: ik speel piano en gitaar én ik componeer in het Engels, Nederlands, Grieks en Frans.” Zijn voorliefde voor het Franse chanson kwam al een eerste keer bovendrijven toen hij 2 jaar geleden zijn debuutsingle ‘Félicitation’ uitbracht, een nummer dat hij opnam met producer Patrick Hamilton (Katherine Jenkins).

L’Amour Interdit

Met zijn nieuwe single ‘L’ Amour Interdit’, een song die hij zelf schreef en die geproduceerd werd door The Voice-hulpcoach Stijn Tondeleir, zet hij opnieuw enkele grote muzikale stappen voorwaarts. “In mijn nieuwe single vertel ik het verhaal van een jongeman die op een trouwfeest onverwacht zijn jeugdliefde tegenkomt. Ook al is het meisje ondertussen gelukkig getrouwd en heeft ze haar eigen gezin gesticht, de aantrekking en de verleiding van ‘de verboden liefde’ (L’Amour Interdit) is gans de tijd dat ze samen zijn sluimerend aanwezig.

Hun gezichten spreken boekdelen. Teasen, verleiden, aantrekken, ik heb het allemaal meegepakt in een melancholisch, vrolijk nummer. Een oorwurm, dankzij de herkenbare tekst en melodie. Het is niet autobiografisch, maar ik heb de inspiratie gehaald bij één van mijn vrienden die het heeft meegemaakt. De eerste keer was het voor hem lastig om over zijn jeugdliefde heen te geraken en toen hij haar vele jaren later terug tegen het lijf liep, kwam alles weer boven en heeft het opnieuw lang geduurd voor hij het allemaal kon plaatsen. Ik ben blij dat ik ‘aan de andere kant van het verhaal’ voor hem een steun kon zijn.

Streekambassadeur

Samen met de release van de single verschijnt ook de videoclip van ‘L’Amour Interdit’, waarbij Yanni Iliadis dankbaar gebruikmaakte van Vlezenbeek en omgeving: “Noem het een dankbare ‘ode aan mijn streek’. Ik woon al mijn leven lang in Vlezenbeek, maar pas tijdens de lockdown heb ik echt ontdekt hoe mooi dat hier de streek en omgeving zijn. De video is een combinatie van woord en beeld, opgenomen binnen een straal van 3 km rond mijn huis (lacht). Als je goed kijkt herken je de Witseboom en het Kasteel van Gaasbeek, dat eind augustus voor 3 jaar de deuren sluit voor een grondige renovatie. Zelfs de tipitenten van Natuur en Bos op het Domein Groenenberg zie je voorbijkomen.

Zomerhit

Ondertussen wordt Yanni Iliadis zijn ‘L’Amour Interdit’ ook goed onthaald. Volgens Filip Strobbe, COO van de Brussels Philharmonic, heeft het liedje veel potentieel. “Het zou wel eens een zomerhit kunnen worden, you never know”, zegt hij enthousiast. Wie weet stapt Yanni straks wel in de voetsporen van zijn grote voorbeeld Christophe Maé. Voor de Franse Chansonnier is hij geen onbekende, want hij gaf Yanni recent nog een rol in de teaser voor zijn nieuwe tournee. “Ik zou het geweldig vinden mocht ‘L’Amour Interdit’ via Wallonië doorsijpelen in Frankrijk, maar laat ons eerst maar eens beginnen in Vlaanderen.

Yanni Iliadis zijn nieuwe single ‘L’Amour Interdit’ verscheen op het Iliadis Productions-label en is nu digitaal beschikbaar.

Vlezenbeekse Yanni Iliadis lanceert L’Amour Interdit - Logo Buzzard 2

Thomas Julian lanceert Wir Leben Unseren Traum

0

Thomas Julian lanceert ‘Wir Leben Unseren Traum’ in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en België! De droom van deze 26-jarige getalenteerde West-Vlaming wordt werkelijkheid. Met rode viltstift stond vrijdag 24 juli omcirkeld in zijn agenda. De datum dat de 26-jarige Thomas Julian met zijn nieuwste single. ‘Wir Leben Unseren Traum’ zijn Duitstalige schlagerdebuut beleefde. Deze werd tegelijkertijd in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en België gelanceerd. De Duitse muziekstudio’s hebben al een tijdje geen geheimen meer voor de sympathieke Zwevegemse zanger-accordeonist. Die werd opgepikt door de populaire producer Ludwig Egbert en zanger Daniel Sommer. Samen liggen ze mee aan de basis van Thomas Julian zijn Duitse debuutsingle. Hij geniet de volledige steun van zijn Duitse management en platenfirma.

Thomas Julian lanceert Wir Leben Unseren Traum - Hoes Thomas Julian Wir Leben Unseren Traum

de man van de toekomst

Nu al wordt hij door enkele Duitse media gesignaleerd als ‘de man van de toekomst‘. Maar de enthousiaste spraakwaterval weigert om te gaan zweven en bekijkt de dingen nuchter. Hij blijft met beide voetjes op de grond. “Ik heb er tot nu toe al keihard voor moeten werken. Vooral de Duitse taal onder de knie krijgen was de grote uitdaging. Door de hulp van privé-onderwijs en na enkele taalbaden in Ceran in Spa lukt me dat aardig. Net zoals o.a.Frans Bauer, Christoff, Jan Smit en Dana Winner krijg je als artiest uit de Lage Landen de kans om in het Duits en in de Duitstalige landen, inclusief België, muziek uit te brengen. Met die taal bereik je ineens een miljoenenpubliek. Daardoor kwam er tijd en waren er ook meer middelen die konden besteed worden aan muziekopnames én een straffe videoclip. die clip werd geproduceerd door de gelauwerde Mike Spelz.

Duitstalige debuutsingle

Met ‘Wir Leben Unseren Traum’ maakt de 26-jarige Thomas Julian zijn internationaal debuut in de Duitstalige schlagewereld. Hiermee bewijst hij nogmaals dat dromen geen bedrog zijn, Integendeel. “Deze single is de eerste stap van een ambitieus project”, zegt de man die in eigen land zijn sporen verdiende als Tom Accordeon. Omdat hij de trouwe, talrijke fans van het eerste uur niet wou teleurstellen, is zijn Duitstalige debuutsingle ook bij ons beschikbaar. De Duitse taal onder de knie krijgen was voor de West-Vlaming misschien wel de grootste uitdaging. Ik heb intensieve taalbaden gevolgd, privé-les gekregen en mensen gezocht die mij konden verder helpen. Omdat dit project zoveel energie vroeg, was het de voorbije kerstperiode niet mogelijk die door te brengen met zijn familie.

Gezellige Bende

Naast zijn taaltraining, was de ontmoeting met zijn Düsseldorfse muziekvrienden een belangrijke stap. “Hij noemt ze ‘mijn Schlagerstars’, want ze schrijven, componeren, producen en maken videoclips, voor de allergrootste Duitse artiesten. Die gezellige bende hangt al jaren aan elkaar vast als een hechte vriendengroep. Bijzonder vereerd was hij dat ze hem hebben aanvaard in hun kliekje. In januari zaten ze samen in de studio in Stuttgart. Daar is ‘Wir Leben Unseren Traum’  ontstaan. Het plan was om de videoclip ook op Duitse bodem te draaien. Wegens de coronamaatregelen echter hebben we bijgestuurd en werd het een opname in de Ardennen. Eind juni heeft hij er met zijn Duitse vrienden 17 uur gedraaid. Wat tijdens een zonnige dag van ruim 30 graden geen lachertje was. Het was puffen, zweten, afzien, maar we zijn ontzettend trots op het resultaat.

Alle Leeftijden

Optreden zit er door de coronamaatregelen voorlopig niet in. Maar in eerste instantie mikt Thomas Julian met zijn Duitstalige debuutsingle ‘Wir Leben Unseren Traum’ op een breed publiek. “Bij ons hebben bepaalde media het foutieve beeld dat Schlagermuziek alleen maar iets is voor oudere mensen. Maar eigenlijk wordt het muziekgenre gesmaakt door alle leeftijden. In de Duitstalige landen besteden radio, tv, de online- en social media volwaardige aandacht aan het genre. Daar wordt de muziek van Helene Fischer naadloos afgewisseld met Robbie Williams en Ed Sheeran. Ik hoop dat men ook in ons land die moeite en inspanningen doet. Ontzettend fier zijn we met de release in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en België. Het besef is er dat dit het begin is en dat het opnieuw keihard werken wordt, maar dat schrikt mij niet af. We zijn er klaar voor!

De nieuwe single ‘Wir Leben Unseren Traum’ van Thomas Julian is  digitaal beschikbaar en is verschenen op het Via Music-label.

Thomas Julian lanceert Wir Leben Unseren Traum - Logo Buzzard 2

Kenn Colt: In een leeg voetbalstadion op de middenstip

0
Kenn Colt
(Foto: Wouter Koolen)

Kenn Colt: In een leeg voetbalstadion op de middenstip. Ja, dat was kicken!”. Donderdagavond was Q-dj Jolien Roets met haar Q-Hotspot te gast in het lege voetbalstadion van Racing Genk. Spelers liep ze er niet tegen het lijf, want die zijn in Nederland op groepsstage. Maar op de middenstip had ze wel een blij weerzien met de Hasseltse dj en producer Kenn Colt, die met zijn hits ‘Feels Like A River’, ‘Be Alright’, ‘Come Back To Me’ en zijn actuele Zomerhit ‘Sun Goes Down’ al meer dan 25 miljoen keer werd gestreamd.

Racing Genk

Door mijn drukke dj-activiteiten en het reizen was het in het verleden niet altijd makkelijk om een voetbalwedstrijd mee te pakken. Als 12-jarige mocht ik voor de match van Racing Genk de aftrap geven in dit stadion. Dat ik hier nu terug mag staan, doet mij bijzonder veel. Het was trouwens fijn om met de muzikanten van de Kenn Colt Live band, met mezelf achter het keyboard, in de lege Luminus Arena een akoestische versie te kunnen spelen van ‘Sun Goes Down’. De single doet het inderdaad bijzonder goed en de luisteraars konden het smaken merkte ik aan de vele positieve reacties. Normaal stond ik dit weekend voor de 7de keer op het Tomorrowland-podium in Boom.

Kenn Colt
(Foto: Wouter Koolen)

Green Fields-Festival

Maar net als zovelen is ook dat festival uitgesteld tot volgend jaar. Buiten mijn optreden van donderdagavond en dat met Regi op het Green Fields-Festival in het Durbuy van Marc Coucke, gaat dat het zijn voor deze zomer, maar we blijven positief. De vrijgekomen tijd kan ik goed gebruiken voor de afwerking van mijn debuutalbum. Dat verschijnt in het najaar en daar zal ‘Sun Goes Down’ uiteraard niet op ontbreken.

Kenn Colt: In een leeg voetbalstadion op de middenstip - Hoes Ken Colt Sun Goes Down scaled zijn zomerhit ‘Sun Goes Down’ is de 5derelease op zijn FEELS LIKE HOME-label en is nu overal digitaal beschikbaar.

Kenn Colt: In een leeg voetbalstadion op de middenstip - Logo House Of Entertainment

Daniël Busser lanceert met Chaïma een 2-talige single

0
Daniël Busser en Chaïma
(Foto: House Of Entertainment)

Daniël Busser lanceert met Chaïma een 2-talige single ‘Tu veux quoi’. Na ‘Vrienden’, een nummer dat hij uitbracht met  5NAPBACK. Nu pakt de populaire Daniël Busser, deze keer aan de zijde van de bloedmooie Chaïma, uit met de heerlijk zwoele single Tu veux quoi‘. Met zijn neef ‘Kenny G’ debuteerde Daniël Busser 5 jaar geleden op YouTube. Het duo viel op en niet veel later werd Daniël ontdekt en opgepikt door ’Spreej’ van het duo Safi & Spreej. Dat leverde hem meteen ook de release op van zijn eerste single ‘Mis mij niet’. Eén jaar later volgde het debuutproject ‘Vrije val’, wat Daniël een sterke carrière-boost opleverde én een platendeal bij Top Notch (Zwangere Guy, Tourist LeMC, Lil Kleine e.v.a.). ‘Life ft. Kevin was er zijn eerste release, gevolgd door het debuutalbum ‘Adrenaline’, waar Snelle (‘Reünie’, ’Smoorverliefd’) een feature op had.

Zwoel Accent

Met zijn nieuwe single Tu veux quoi trekt Daniël Busser terug naar zijn muzikale basis. Voor het zwoele accent zorgen de zomerse gitaar en het fluitende riedeltje, dat gegarandeerd een ganse dag in je hoofd blijft zitten. De multiculturele, Afrikaanse sfeer zorgt in je hoofd voor een rechtstreekse transfer richting een dromenland vol liefde. Vergeet het kleffe en de clichés, want ‘Tu veux quoi’ staat dankzij het samengaan van de gitaar en de percussie voor originaliteit en authenticiteit. Op dit nummer geeft de 21-jarige Daniël Busser weer een stuk van zichzelf bloot en verrast hij op een positieve manier. Met dank aan de bloedmooie Chaïma, een in Brussel wonende Spaanse die als duetpartner een groot aandeel heeft in deze single.

Koppel

We zijn bijna al een jaar een koppel”, zegt de uit het Limburgse Bree afkomstige zanger. “Via gemeenschappelijke kennissen hebben we elkaar ontmoet. De klik was er, maar toch duurde het nog een tijdje voor we een koppel werden. Dat laatste is heel natuurlijk gegroeid, met dank aan onze gemeenschappelijke passie en onvoorwaardelijke liefde voor de muziek. Chaïma was erbij toen ik optrad in de Lotto Arena. Doorheen de tijd zag ze mijn carrière evolueren en dat was ook voor haar een trigger om er zelf voor te gaan. Ik wist hoe goed ze kan zingen, alleen was er die angst om te springen.

Daniël Busser en Chaïma
(Foto: House Of Entertainment)

Nederlands en Frans

‘Tu veux quoi’ gaat over een vervlogen liefde, iets wat we beiden in ons leven op een andere manier hebben meegemaakt. Die daardoor voor een groot stuk het authentieke karakter van de song verklaart. De combinatie van het Nederlands en Frans is inderdaad nog een sterke, opvallende troef, waardoor we elk op ons best en het meest verstaanbaar onze gevoelens in dit nummer kunnen uitrdukken.” Door de coronamaatregelen kan Daniël Busser voorlopig geen vervolg maken op zijn geslaagde passages in het Amsterdamse Paradiso, op Genk On Stage en Pukkelpop. De tijd die hij nu vrij heeft investeert hij volop in het maken van nieuwe muziek. Daarvan is de radiovriendelijke single ‘Tu veux quoi’ het eerste resultaat. Gezien zijn huidige status en populariteit is de kans groot dat het nummer opnieuw een voltreffer wordt.

Tu veux quoi’ van Daniël Busser en Chaïma verscheen op het NAMAM-label en is nu digitaal beschikbaar.

Daniël Busser lanceert met Chaïma een 2-talige single - Logo House Of Entertainment

 

Campagne rond Belgisch speciaalbier

0
Logo Belgian Family Brew

Campagne rond Belgisch speciaalbier. De Belgian Family Brewers vzw treedt op de voorgrond met een opmerkelijke campagne rond Belgisch speciaalbier. “Belgisch speciaalbier ontstond niet door een mirakel, maar door de passie, de authenticiteit en het vakmanschap van onze familiale brouwerijen. Net daarom zullen we ook deze crisis overleven.” Aldus Philippe Moortgat, voorzitter Belgian Family Brewers”.

wereldwijd bekend

Het Belgische speciaalbier staat wereldwijd bekend om zijn unieke en rijke smaakpallet, karakter en hoogstaande kwaliteit. Gepassioneerde brouwers – mannen en vrouwen – uit Belgische families houden deze rijke traditie en brouwkennis van generatie op generatie in stand. Belgian Family Brewers (BFB) is een vereniging zonder winstoogmerk van de 21 Belgische familiebrouwerijen. Al minstens 50 jaar brouwen deze non-stop bier in België (en vaak veel langer). 165 bieren dragen vandaag het Belgian Family Brewers-label. Dat label staat voor een ongekend niveau van authenticiteit en vakmanschap.

Logo Belgian Family Brew

sinds 2007

BFB een vereniging die sinds 2007 met dit authenticiteits- en kwaliteitslabel niet alleen het Belgische speciaalbier promoot in binnen- en buitenland. Het zijn bierliefhebbers  wereldwijd die vertrouwen in het product hebben dankzij dit label. Het is daar dat de vzw nu pas actief op de voorgrond treedt. Het doet dit met een opmerkelijke, mooie en positieve campagne rond het Belgische speciaalbier. Een campagne die niet toevallig gelanceerd werd op 21 juli, onze nationale feestdag, en ook nu de economische gevolgen van de coronacrisis en maatregelen daaromtrent zich in en rond de horeca enorm laten voelen.

Positief Signaal

“We willen met Belgian Family Brewers niet enkel een positief signaal geven met deze campagne. Ook willen we hiermee de lokale productie en ons unieke vakmanschap in de verf zetten”. Zo zegt Philippe Moortgat, voorzitter Belgian Family Brewers. “Het Belgische speciaalbier is dankzij de diversiteit in het smaakpallet, de traditie en het vakmanschap van de familiale brouwerijen uniek in de wereld. Het heeft door de ongeëvenaarde passie die erachter schuilgaat al meerdere oorlogen overleefd en zal daardoor ook deze crisis te boven komen.

Philippe Moortgat

“Natuurlijk hebben de maatregelen rond en tegen de verspreiding van het coronavirus een enorme impact op onze sector en de horeca in het algemeen. Maar dankzij het vertrouwen van de consument in de kwaliteit en authenticiteit van onze producten, hebben wij vertrouwen in de toekomst van het Belgische speciaalbier. Maar uiteraard ook die van de Belgische familiebrouwerijen”, besluit Philippe Moortgat.