...

Succesvol Cocô Locô Halloween Festival krijgt volgend jaar een 2de editie

Succesvol Cocô Locô Halloween Festival krijgt volgend jaar een 2de editie - Coco Loco 1(Foto: House Of Entertainment)

Een paar duizenden Halloween-fans vonden woensdagavond de weg naar de Antwerpse Waagnatie voor de eerste, uitverkochte editie van ‘Cocô Locô, Festival of the Dead’. Geïnspireerd op het populaire Mexicaanse Dias De Los Muertos werden de doden geëerd met een spectaculaire beleving. Onder de centrale Three Of Life, een indrukwekkende boom van 1200 m2 bestaande uit doeken en decoratie, genoot het publiek van een spectaculaire show, die het midden hield tussen Cirque du Soleil en Tomorrowland. Vuuracts, acrobatie, steltenlopers en koordansers zorgden voor adembenemende stunts tijdens de stomende dj-sets van o.a. DJ Ward, Partyshakerz en Kenn Colt.

Succesvol Cocô Locô Halloween Festival krijgt volgend jaar een 2de editie - Coco Loco 4(Foto: House Of Entertainment)

Festivalorganisator Hap Group had zijn bezoekers vooraf opgeroepen om verkleed en gemaquilleerd af te zakken naar de Waagnatie. Bjorn Swennen: “Meer dan de helft was verkleed en/of geschminkt. Sommigen hadden er uren tijd in gestoken en 150 gelukkigen konden dankbaar gebruikmaken van het team van Brows & Beyond, dat voor de nodige Halloween make-overs zorgde. Chapeau, want tussen 16.00 en 23.00 uur waren ze non-stop bezig met face jewels, e.a. We kregen heel veel complimenten en waardering, en op basis van die feedback komt er volgend jaar sowieso een 2de editie. De datum en start van de ticketverkoop worden binnenkort bekendgemaakt.

Succesvol Cocô Locô Halloween Festival krijgt volgend jaar een 2de editie - Coco Loco 3(Foto: House Of Entertainment)

Nog even iets over de organisator: Het Herentalse bedrijf Hap Events (onderdeel van de Hap Group) is gespecialiseerd in grote publieksevenementen in België. Met 300.000 bezoekers per jaar is hun Hap Food Truck Festival tour een succesvolle gebeurtenis. Ook het Replay Festival (10.000 bezoekers), Apérotime Openlucht Afterwork Tour (18.000 bezoekers), Antwerp Wine Festival (10.000 bezoekers), Kiss Me & Tijdspiegel NYE (4000 bezoekers) en Club Fever (2000 bezoekers), worden door het bedrijf van Bjorn Swennen (Bree) en Jelte Lambaerts (Herentals) georganiseerd. Dat er volgend jaar een tweede editie komt is te danken aan het geweldig succes van deze eerste editie. Dus afspraak volgend jaar op HALLOWEEN.