Coca-Cola eert Gentse stroppendragers
Vier Coca-Cola’s met een zwart-witte strop om de hals? De Gentenaars zullen misschien vreemd opkijken, maar Coca-Cola vond dit iconische beeld het perfecte symbool om hun vier varianten te verenigen onder de centrale boodschap: light, Zero, life of the Original; er is een Coca-Cola die past bij de voorkeur of levensstijl van elke Gentenaar. Deze speelse interpretatie ligt dan ook perfect in het verlengde van de Coca-Cola merkfilosofie ‘Choose Happiness’.
Voor de nieuwe visuals voor buitenreclame selecteerde Coca-Cola zes typische Belgische streekmerken zoals Brugse kant, Gentse stroppen, Brabo van Antwerpen, Manneken Pis in Brussel, steltlopen in Namen en Le Doudou van Mons. Tegelijk lanceert het merk een nieuwe tv-spot met dezelfde boodschap. Nooit eerder in zijn 129-jarig bestaan had het merk zo’n divers en evenwichtig aanbod, vandaag kies je perfect de Coca-Cola die bij je past. De vier flesjes worden dan ook identiek naast mekaar afgebeeld, enkel verschillend in kleur.
“In de loop der jaren werden een aantal nieuwe producten op de markt gebracht met verschillende calorie- en cafeïnegehaltes”, verklaart Céline Van den Rijn, Marketing Director Belgium & Luxembourg. “Die varianten werden opnieuw samengevoegd tot één Coca-Cola-familie. Ze staan niet meer op zichzelf, maar maken evenwaardig deel uit van dezelfde filosofie: het is allemaal Coca-Cola, maar je kan vandaag veel beter een variant kiezen die het beste aansluit bij jouw behoefte en het moment”.
‘Choose Happiness’-platform
Het ‘Choose Happiness’-platform van Coca-Cola werd in maart 2015 gelanceerd en verenigt de Coca-Cola-familie met een iconische ‘one brand’-benadering. Het platform benadrukt ook ‘Choose Happiness’, in navolging van ‘Open Happiness’, waarmee consumenten worden aangespoord om een actieve houding aan te nemen: ‘Choose Happiness, Choose Your Coke’.
‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Services, een filiaal van The Coca-Cola Company, is eigenaar van de merken, staat in voor de consumentenmarketing en verkoopt het basisconcentraat aan Coca-Cola Enterprises Belgium en Coca-Cola Enterprises Luxembourg. Deze produceren, verdelen en/of verkopen Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola Zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Nalu, FÏNLEY, Burn, Minute Maid, Nestea, Nordic Mist, Chaudfontaine, Capri-Sun, Monster, Viva en Rosport. Per dag worden er in België en Luxemburg meer dan 10 miljoen dranken van de verschillende Coca-Cola-merken geserveerd.
Coca-Cola bouwt sterke merken van de hoogste kwaliteit die passen binnen een evenwichtige levensstijl. Voor haar activiteiten heeft Coca-Cola in de Belux ongeveer 2.800 medewerkers verdeeld over 8 sites. Coca-Cola integreert duurzaamheid in haar bedrijfsactiviteiten en focust op die domeinen waar de raakvlakken van haar activiteiten op de omringende leefwereld het grootst zijn. Op milieuvlak betekent dit dat er naast energie ook aandacht wordt besteed aan efficiënt watergebruik en duurzame verpakkingen.