Campagnebeeld Gentse Feesten 2015 is verdraaid verrassend
Op dinsdag 28 april 2015 werd de affiche voor de Gentse Feesten 2015 officieel voorgesteld. Communicatiebureau Modulo ontwierp een verdraaid verrassend campagnebeeld.
De Gentse Feesten hebben een internationaal karakter en bieden een breed aanbod van muziek, theater, animatie, feest en ambiance voor jong en oud. Communicatiebureau Modulo ontwierp een beeld dat die sfeer oproept. Een kleurrijke retro ‘sjiekenbak’ die opvallend vrolijk en divers oogt. Wie aan de bak draait krijgt een grote gekleurde bol met een verrassing: een straatartiest, zanger, flamboyante salsadanseres, stroppenstoet, paaldanseres, Pierke, … kortom: een typische Gentse Feesten verrassing. Op een subtiele manier werden Gentse elementen verwerkt, zoals het opschrift ‘gratis’ op het draaielement en de strop. Het beeld is dus net zoals de Feesten: verdraaid verrassend.
Campagne
De campagne voor de Gentse Feesten loopt in België en Noord-Frankrijk en gebeurt zowel on- als offline. Online wordt de website www.gentsefeesten.gent volledig vernieuwd en ook Facebook en Twitter krijgen het beeld in hun profiel- en coverfoto. Offline zal het beeld te vinden zijn op affiches en folders en komt het op de merchandising.
Merchandising
Suburban, de Gentse firma die de exclusieve merchandising partner is van de Gentse Feesten 2014, 2015 en 2016, ontwierp met het beeld een kledinglijn.
De kledingcollectie (op de accessoires na) bestaat volledig uit organisch katoen en gerecycleerd materiaal, bedrukt met transparante en ecologische inkten. Suburban pakt uit met collectiestukken ontworpen rond het campagnebeeld 2015, maar evengoed met trendy modellen, stoffen en kleuren bedrukt met tijdloze designs. De prijzen van de kleding zijn opnieuw bescheiden: t-shirts kosten 15 euro, sweaters 25 euro en hoodies 30 euro.
Door het grote succes van vorig jaar wordt de babycollectie uitgebreid met vier extra designs, waaronder ook het beeld van de Gentse Feesten 2015. De kwalitatieve schoudertas ‘Vrie Wijze Kaba’ zal dit jaar in vier kleuren verkrijgbaar zijn aan de democratische prijs van 10 euro.
Nieuw
Nieuw dit jaar zijn de trucker caps (petjes) in tien verschillende kleuren, waarop badges met Gentse zegswijzen gedrukt kunnen worden. Uniek is dat kopers tijdens de Gentse Feesten zelf kunnen kiezen welke badge ze willen op welke kleur trucker cap (of andere kledij). De bedrukking gebeurt ter plaatse in de Badge Mobiel, aan de verkoopsstand ter hoogte van het stadhuis. Cap + Badge kosten 15 euro. Badges kunnen uiteraard ook los gekocht worden aan 3 euro per stuk. Ook nieuw zijn de vilten Iphone en Ipad hoezen aan 5 euro en de kwalitatieve opvouwbare paraplu´s met opdruk ‘I Love Gent’ aan 15 euro. Het paradepaardje onder de nieuwkomers zijn evenwel de oorbeschermers voor kinderen, waarvan de verpakking werd ontworpen door de Gentse graffitikunstenaar Bue. De oorbeschermers zijn te koop aan 19,95 euro.
Verkooppunten
De merchandising is te koop via de webshop www.gentsefeestenshop.be vanaf dinsdag 28 april 2015 om 11 uur. Enkele weken later start ook de verkoop in de Stadswinkel.
Tijdens de Gentse Feesten zullen er drie verkoopsstanden zijn: op de Botermarkt (voor het stadhuis), op het rond punt Bij Sint-Jacobs en op het Goudenleeuwplein. De standen zullen dagelijks geopend zijn van 17 tot en met 1 uur.