Proximus Pop-Up Arena Middelkerke sluit
Proximus Pop-Up Arena in Middelkerke sluit tweede seizoen af. ANTWERPEN/MIDDELKERKE – Het tweede seizoen van de Proximus Pop-Up Arena in Middelkerke zit erop. Van 24 juni tot 26 augustus was de tijdelijke arena het muzikale epicentrum aan de Belgische kust. Met méér concerten en méér variëteit in het aanbod en een toename van bijna 60% in toeschouwersaantallen blikt zaaluitbater be•at erg tevreden terug op het afgelopen zomerseizoen, meer dan 50.000 bezoekers.
De festivalarena : geslaagd met grote onderscheiding
Met de Proximus Pop-Up Arena, die het beste van een festival combineert met het comfort van een arena, nam be•at vorig jaar in volle coronacrisis een spectaculair initiatief. Alle jarenlang opgebouwde expertise werd aangewend om de bezoeker een zomerse totaalervaring aan te bieden. Met een gemiddelde score van 8,4 op 10 geven bezoekers na afloop van hun bezoek aan dat het pop-uparena concept de verwachtingen meer dan inlost. De groei in het tweede jaar van bijna 60% in toeschouwersaantallen bewijst de attractiviteit van het concept bij het concertminnend publiek. 86% van de bevraagden geeft nu al aan dat ze volgend jaar terug zullen komen!
Zeer blij met deze cijfers
“Uiteraard zijn we zeer blij met deze cijfers”, zegt Jan Van Esbroeck, CEO van be•at. “Een nieuwe zaal – net als een nieuw festival – in de markt zetten is een project van lange(re) adem, dat weten we ook van voorgaande nieuwe initiatieven. Maar deze groei in het tweede jaar is buitengewoon groot, zeker als je weet dat het voor onze sector geen gewone zomer was gezien de druk op de gezinsbudgetten, de naweeën van corona en een overaanbod in de markt. Ook de overige resultaten van het publieksonderzoek zorgen voor een extra motivatie en dito vertrouwen om in ons derde, hopelijk normale, jaar nog een extra stap voorwaarts te zetten.”
Meer dan 5000 Enjoy klanten
“We blikken bijzonder tevreden terug op een geslaagde tweede muzikale zomereditie in de Proximus Pop-Up Arena. Meer dan 5000 Enjoy klanten hebben er kunnen genieten van een heerlijke cocktail van zon, zee en muziek en … zo dicht bij de artiesten heeft dit het hart bij velen sneller doen slaan. Op Pickx kan je nog nagenieten van de volgende concerten: ‘Raymond van het Groenewoud’, ‘One Night Only’, ‘Schlagerfestival Zomereditie’ en ‘Queen – The Unique Rock Symphonic Celebration’ zowel op TV als online” zegt Stefaan Haerick, Director Commercial Partnerships & Sponsoring bij Proximus. “Tevens kunnen we spreken van een succesvolle inzameling van oude gsm-toestellen. Veel geëngageerde bezoekers hebben onze oproep, samen met be•at, beantwoord door meer dan 1000 oude toestellen op de Proximus-stand binnen te brengen. We zijn de bezoekers enorm dankbaar voor deze bijdrage.
Muzikale én toeristische trekpleister
Op basis van het uitgevoerde onderzoek blijkt dat de meerderheid van de bezoekers afkomstig zijn uit de West- en vervolgens Oost-Vlaamse provincie. Maar de Proximus Pop-Up Arena levert ook een actieve bijdrage als muzikale toeristische trekpleister: 12% van de bezoekers boekte speciaal een verblijf aan de Belgische kust, 23% was er al met vakantie, al dan niet in een tweede verblijf. 4 op de 10 is voor of na het concert onderweg wat gaan eten of drinken. Méér dan 60% van de bezoekers combineerde het bezoek aan de tijdelijke concertarena met een andere vrijetijdsactiviteit aan de Belgische kust.
Een schot in de roos
“De tweede zomerbivak van de Proximus Pop-Up Arena is uitermate geslaagd. De organisatie deed alles voor een perfecte concertbeleving voor de bezoekers en daarnaast namen ze gerichte maatregelen om het comfort van de omwonenden te garanderen”, zegt burgemeester Jean-Marie Dedecker. “Het programma was een solide meerwaarde voor onze topzomer, want Middelkerke kreeg dankzij de Proximus Pop-Up Arena enkele topnamen op bezoek, denk maar aan Toto en Adamo. Dus wat mij betreft was de Proximus Pop-Up Arena een schot in de roos. Op naar volgend jaar!”
Foto’s: be•at.