...

De Romeo’s schenken 13.150 euro aan Make-A-Wish

De Romeo”s frikandelle ook succesvol in Wallonië

De Romeo’s schenken 13.150 euro aan Make-A-Wish ® voor de recordverkoop van 1,5 miljoen frikandellen“.  Onze worsten hebben de mensen dichter bij elkaar gebracht!” . Dit is het hoogste bedrag sinds hun samenwerking als we kijken naar de 13.150 euro die De Romeo en Vanreusel opnieuw schenken aan Make-A-Wish® Belgium-Vlaanderen. Dat kunnen ze door in het afgelopen kroonjaar ruim 1,5 miljoen De Romeo Frikandel XXL’s te verkopen. “We hebben het over 526 kilometer worst. Het komt uit onze fabriek in Hamont, waar ze worden geproduceerd, tot buiten Londen. Met 35 centimeter zijn het inderdaad geen kleine jongens. Ze worden al enkele jaren in alle Belgische frituren verkocht. Ook in Wallonië, waar ze De Romeo’s nu kennen van worsten in plaats van muziek”, zegt marketingmanager Maurice De Kroon namens Vanreusel.

De Romeo's

Onze worsten brachten mensen dichter bij elkaar

Het is geweldig dat we de afgelopen jaren, naast onze interesse in onze muziek en optredens, ook een zeer trouw worstenpubliek hebben opgebouwd in een Belgische frietzaak. Het is echt opmerkelijk dat er helemaal stroomopwaarts zoveel Frikandellen XXL De Romeo nog nooit zo gegeten zijn als tijdens het laatste coronajaar. Onze worsten brachten mensen dichter bij elkaar. Dat is mooi, want met hun steun en de steun van alle fruitariërs kunnen we terug een mooi bedrag schenken aan Make-A-Wish® Belgium-Vlaanderen. Met dit geld kan de vereniging nog meer wensen vervullen vanuit de harten van kinderen die lijden aan een levensbedreigende ziekte”, aldus De Romeo’s.

Dit jaar gefocust op het woord HOPE

Voor het derde jaar op rij neemt Hilde Vander Stichele, Algemeen Coördinator Make-A-Wish® België-Vlaanderen, de cheque dankbaar in ontvangst: “In het kader van de pandemie hebben we dit jaar gefocust op het woord HOPE. Ik hoop te leven na Covid-19. Dit gaf ons allemaal de moed om door te bijten en de opgelegde maatregelen op te volgen. Dit is precies wat onze kinderen elke dag meemaken en wat de essentie is van onze missie! Terwijl ze wachten tot hun wensen in vervulling gaan, vinden ze de kracht om de vreselijke ziekte waaraan ze lijden en de vele behandelingen die ze moeten ondergaan, met alle beperkingen van dien, te bestrijden. Hoop leeft! Dankzij de fantastische steun van De Romeo’s en Vanreusel wordt hoop werkelijkheid, want wensen kosten geld.”

Recordverkoop van 1,5 miljoen frikandellen

Alle partijen zijn weer betrokken bij de opvolging en doen dit jaar zelfs hun best. Maurice De Kroon: “Dankzij onze derde recorddonatie hebben we nu 35.000 euro en hopen we volgend jaar in totaal 50.000 euro te halen voor dit goede doel. Binnenkort verschijnt het Spotify icoon ook op Frikandel XXL De Romeo bakjes. Als je deze scant, word je direct doorverwezen naar de actuele playlist van De Romeo’s. Daar vind je hun liedjes en ontdek je al snel hun nieuwe muziek. Door frietjes te eten, uiteraard met de bijbehorende worst, beleef je dubbel plezier en zal je nog heel lang van De Romeo’s kunnen genieten en onthouden.”

Foto’s: House Of Entertainment

De Romeo's