...

Online of offline adverteren in 2021?

Online of offline adverteren in 2021

Online of offline adverteren in 2021?

Dit jaar wordt net als vorig jaar een gek jaar. Er zullen veel dingen weer gaan veranderen in de manier van adverteren. We hebben in 2020 natuurlijk een enorme verandering gezien van offline naar online adverteren, vanwege de corona pandemie. Waar bedrijven zich voorheen op zowel on- als offline adverteren richtten, veranderde de focus hier voornamelijk naar online. De oorzaak hiervan was natuurlijk de lockdown, die ervoor zorgde dat iedereen binnen moest blijven en ook vanuit huis ging werken. Dit leidde er dan weer toe dat mensen minder buiten kwamen en daardoor minder offline advertenties tegenkwamen op straat. Nu staat dit echter weer op het punt om te slaan naar overwegend offline advertenties, of een goede mix van beide. Waar de online advertenties de overhand hebben gehad het afgelopen jaar, wil het publiek juist weer een fysieke manier van adverteren zien. Bij offline adverteren kun je denken aan spandoeken in een spandoekframe, abri’s en vlaggen.

Waarom zou je investeren in offline reclame, zoals een spandoek?

Spandoeken kun je voor een goede prijs en in een groot formaat bestellen. Zo kun je spandoeken met jouw eigen logo of een tekst erop drukken en deze ophangen met bijvoorbeeld spandoekspanners. Je kunt er ook voor kiezen om het spandoek in een spandoekframe te spannen, zo kun jouw doek neerzetten waar je maar wilt. Spandoeken komen in allerlei verschillende vormen, maten en materiaalsoorten. Zo kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor een spandoek van meshdoek, dit materiaal heeft gaatjes waar de wind goed doorheen kan.

Wat voor outdoor reclame opties zijn er nog meer?

Je kunt natuurlijk nog veel meer andere producten gebruiken om mee te adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld vlaggen bestellen. Er zijn veel verschillende soorten vlaggen, zoals beachflags, raamvlaggen of baniervlaggen. Nog lang niet alle bedrijven en winkels laten vlaggen bedrukken, waardoor dit een goed product is om je mee te onderscheiden van de concurrentie. Vlaggen zijn goede producten om mee op te vallen, omdat ze heel erg opvallen. Dit product trekt zo de aandacht, omdat het heen en weer wappert. Als je hier dus groot je logo op drukt, zal iedereen jouw boodschap zien!

Met deze tips kun je ervoor zorgen dat jouw offline advertenties niet achter gaan lopen op het online adverteren. Een gezonde balans in deze twee manieren van adverteren is het meest effectief gebleken. Waar het online adverteren vorig jaar een onwijze boost heeft gekregen, dient dit jaar het offline adverteren een vergelijkbare boost te krijgen. Als je dit succesvol doet, zal jouw bedrijf hard groeien in 2021!