3 tips om jouw e-commerce bedrijf goed het nieuwe jaar in te laten gaan
Het jaar 2020 zit erop en nu is het voor veel e-commerce bedrijven zaak om het nieuwe jaar goed in te gaan. Dit is niet altijd even makkelijk. Het hooghouden van je omzet en in veel gevallen juist nog hoger maken, maar ook het tevreden houden of krijgen van de klanten kost in veel gevallen aardig wat werk en tijd. Als e-commerce bedrijf zijnde zijn er talloze factoren die van cruciaal belang zijn om rekening mee te houden om het nieuwe jaar goed in te gaan. Hieronder vindt je in ieder geval 3 tips!
Verbeter je logistiek
Logistiek is van cruciaal belang. Wanneer bijvoorbeeld een klant iets bij jouw bedrijf bestelt, moet dit heel, veilig, maar het liefst ook zo snel mogelijk aankomen. Daarnaast is het handig om het pakketje er zo professioneel mogelijk uit te laten zien zodat de klant er een dusdanig goed gevoel bij krijgt dat hij de volgende keer weer bij jouw bedrijf wat bestelt. Crazy Labels kan hierbij erg goed helpen door middel van verzendlabels. Het gebruiken van verzendlabels kan erg handig en overzichtelijk zijn. Op de label staat bijvoorbeeld de naam en het adres van je klant. Daarnaast zijn verzendlabels ook behoorlijk goedkoop.
Zorg voor een goede marketing
Marketing is voor een e-commerce bedrijf van groot belang. Als het je lukt om klanten richting je website te halen, is het enkel nog een kwestie van hen overtuigen om ook daadwerkelijk over te gaan tot een aankoop. Tot je op dat punt bent is marketing vrijwel alles. Zorg dus dat je kwalitatief goede foto’s en video’s gebruikt en reclame op handige platformen zoals sociale media maakt. Zorg dat je foto’s en video’s de juiste doelgroep vinden en laat zien waarom mensen juist dit product van jouw bedrijf zouden moeten kopen.
Wees uniek
Wees als e-commerce bedrijf uniek in alles. Dit kan zijn in de reclame die je maakt, maar ook in het product dat je verkoopt. Zorg dat mensen een reden hebben om jouw bedrijf te kiezen boven anderen. Zelfs met een extreem snelle bezorging kun je jezelf onderscheiden en je bedrijf een uniek punt geven. Ook kun je zorgen voor unieke kleine acties zoals een bepaalde korting bij een specifieke aankoop. Op deze manier verleidt je mensen om iets te kopen of om als klant terug te keren naar jou en opnieuw een aankoop te realiseren. Het behouden van je klanten is erg belangrijk.