...

Antwerpse Cookies And Cream sluiten het F1-seizoen af

Antwerpse Cookies And Cream sluiten het F1-seizoen af in het gezelschap van
Guns ’n Roses, Sam Smith, The Weeknd & Post Malone

Antwerpse Cookies And Cream sluiten het F1-seizoen af - Cookies and Cream 1(Foto: House Of Entertainment)

In Abu Dhabi valt dit weekend het doek over het Formule 1-seizoen. Lewis Hamilton is al even de nieuwe wereldkampioen en nu is het aan de Antwerpse band Cookies And Cream om de beker van ‘meest succesvolle coverband ter wereld’ te veroveren. Sinds de F1 niet langer eigendom is van de flamboyante Bernie Eccelstone, maar wel van Liberty Global (in België eigenaar van Telenet), wordt er hard ingezet op beleving en entertainment op en rond het circuit. Voor de laatste race van het seizoen trekt de organisatie alle registers open en verwelkomt het Post Malone, The Weeknd, Sam Smith, Guns ’n Roses en onze Cookies And Cream, die optreden in de Formula One Paddock Club, de meest exclusieve zone, net boven de pitlane, waar bezoekers luxueus en comfortabel de races kunnen bijwonen. “De organisatie zag ons eerder aan het werk op races in Spa Francorchamps en het Duitse Hockenheim.

Blijkbaar hebben die optredens indruk gemaakt, want we werden prompt uitgenodigd voor een exclusief optreden op het slotfeest”, klinkt het bij de band enthousiast. Met scheurende gitaren uit de rockscene, gecombineerd met pompende beats, heeft Cookies And Cream zich de afgelopen 10 jaar opgewerkt tot één van de populairste Belgische coverbands. Op hun teller staan er ondertussen meer dan 1000 shows, waaronder tot de verbeelding sprekende festivals als Tomorrowland, Laundry Day en Rock Werchter. Voor de Belgische band zijn de optredens in het Formule 1-circus een unicum. “Onze aangepaste, internationale muziek valt er duidelijk in de smaak en de sfeer is er uniek. In het voetbal zijn het doorgaans bescheiden VIP-feestjes. In de F1 vloeit de champagne rijkelijk en staat tijdens onze optredens nagenoeg iedereen op de dansvloer. Zalig!” aldus Cookies and Cream.

(Video: Youtube)