...

1.000.000 verkochte Romeo’s frikandellen XXL in 2017

1.000.000 verkochte Romeo's frikandellen XXL in 2017 - De Romeos Frikandel 1.000.000(Copyright © 2017  House of Entertainment)

Op vrijdagochtend, 23 februari 2018 kregen De Romeo’s in de Antwerpse haven, in de iconische frituur The Club, een bijzondere award van snackproducent Vanreusel, voor de verkoop van meer dan 1 miljoen stuks van ‘De Romeo’s Frikandel XXL het voorbije jaar’. Ook het komende jaar promoten Vanreusel en De Romeo’s hun frikandel, maar dit keer doen ze dat in samenwerking met Make-A-Wish®. De organisatie zet zich al jaren in voor zieke kindjes en probeert zoveel mogelijk hun dromen waar te maken. “We gaan voor meer dan 400 km aan Frikandel XXL. In lengte is dat een afstand vanuit Hamont naar Parijs, Hamburg of Londen. De actie start begin maart in alle frituren en loopt gedurende één jaar. We verrekenen elke centimer van elke verkochte ‘Romeo’s Frikandel XXL’ en geven daar een bedrag voor aan Make-A-Wish. Het komende jaar leveren De Romeo’s nog een extra inspanning, want de band viert zijn 15-jarig bestaan”, zegt Maurice de Kroon, marketingmanger bij Vanreusel.
1.000.000 verkochte Romeo's frikandellen XXL in 2017 - Image00017
De Romeo’s zijn nog steeds één van de meeste succesvolle bands in Vlaanderen. Dat succes vertaalt zich niet alleen in de optredens en de platenverkoop, ook in de Belgische frituren zijn De Romeo’s een hit, dankzij de 35 centimeter lange, licht gekruide ‘Romeo’s Frikandel XXL’. “Het is werkelijk ongelofelijk dat er op één jaar tijd meer dan 1 miljoen worsten verkocht zijn. Ik moet zeggen, de mensen blijven hem lekker vinden, want wij krijgen wekelijks nog berichten via onze sociale media van mensen die een foto sturen met onze worst. We hoopten dat hij zou aanslaan. De uitlevering was met 300.000 stuks bijzonder. Eind juni kregen we van Vanreusel een award voor 500.000 verkochte frikandellen. Vandaag zitten we over het miljoen”, zegt Chris Van Tongelen, én het houdt niet op, want ook het komende jaar zetten De Romeo’s en Vanreusel hun samenwerking verder. “Wie vanaf maart een ‘Romeo’s Frikandel XXL’ koopt, steunt Make-A-Wish®. Elke centimeter verkochte frikandellen brengen we in kaart en verrekenen we met een donatie aan deze verening. “Make-A-Wishis vaak een groot lichtpunt voor zieke kindjes. Wij hebben alledrie kinderen en we kunnen ons niet voorstellen dat ze morgen te maken zouden hebben met een levensbedreigende ziekte. Op zo’n moment ben je blij dat Make-A-Wish de dromen van je kinderen waarmaakt. Hun pijn wordt daardoor verlicht en daar werken wij met De Romeo’s én Vanreusel graag aan mee. Ik zou iedereen willen aansporen om zoveel mogelijk ‘De Romeo’s Frikandel XXL’ te bestellen in de frituur, of waar je hem kan consumeren, want hoe meer je hem eet, hoe meer kinderen er blij gemaakt kunnen worden door Make-A-Wish”, zegt Gunther Levi.
1.000.000 verkochte Romeo's frikandellen XXL in 2017 - make a wish(Copyright © 2017  House of Entertainment)

‘De Romeo’s Frikandel XXL’ is een product van Vanreusel en wordt verspreid over duizenden frituren in gans België. Wie van 1 maart 2018 tot 1 maart 2019 een frikandel koopt, steunt Make-A-Wish® . Meer info over de actie vind je op de website, www.deromeos.be