Klium wint na Nederlandse thuiswinkel award nu ook Becommerce award
Op donderdag 18 mei won Klium.be de Becommerce publieksprijs in de categorie Auto & Toebehoren. Een mooie bevestiging, want vorig jaar waren ze er in geslaagd een Nederlandse thuiswinkel award te winnen.
Vanuit Hasselt verkoopt Klium professioneel A-merk gereedschap in Vlaanderen en in Nederland. Ongeveer 120.000 artikelen van een 60-tal merken worden er overzichtelijk aangeboden. Alle runners zijn op voorraad en de levering is steeds voor de volgende dag.
Bij de start van Klium in 2012 waren de grootste uitdagingen de volgende:
• Een ervaren e-commerce team samenstellen
• Een professioneel technisch e-commerce platform uitbouwen
• De omvangrijke en zeer technische productinformatie verzamelen, rangschikken en homogeniseren voor logische en eenvoudige online opzoekingen.
• Zichtbaar worden bij Google zoekopdrachten.
De volgende strategie was voor ons winnend:
• Een jong gepassioneerd team bestaande uit e-commerce allrounders aangevuld met een e-commerce expert. (Michael Cornelis, ex internet CTO bij Hachette (Parijs) en CMO van o.a. MrBookmaker en Unibet (Londen)
• ‘Operational excellence’ door een goede logistieke en adminstratieve opvolging
• Een hoge graad van flexibiliteit bij de uitwerking van projecten
• Hoge motivatie van het kleine e-commerce team wegens de volledige verantwoordelijkheid voor alle financiële, operationele en IT beslissingen van het e-commerce avontuur.
• Gratis open source software als basis (Prestashop).
• Doorgedreven SEO.
• SEA op basis van strikte ROI.
• Een klantvriendelijke benadering
• Geen andere marketing investeringen.
Na 3 jaar operaties is Klium sinds 2015 operationeel break-even. Door deze tweede publieksprijs hopen we nog meer het vertrouwen van onze klanten te kunnen winnen en denken we aan internationale uitbreiding.