Ik ben zo vrij jullie even op de hoogte te brengen over mijn situatie. Op 1 maart was ik op enkele minuten tijd mijn huis en mijn zaak kwijt in de Korte Zoutstraat 15 in Aalst. Naast mij is er een pand afgebroken tot daar viel alles schade nog mee…
Op 1 maart hebben ze een put van 3 meter diep gegraven naast en tot zelfs onder mijn huis om een kelder te maken…zonder mijn huis te stuten.
De gevolgen kan zelfs een leek raden… Ik was bezig met mijn eerste klant die dag toen ik heel rare beangstige geluiden begon te horen…
Toen ik een deur wou openen zat die klem…ik ben dit toen bij de buren gaan zeggen maar het kwaad was geschied… Mijn huis was aan het verzakken en langs alle kanten zag je scheuren ontstaan. Er werd me aangeraden het pand te verlaten en het woongedeelte werd onbewoonbaar en het kapsalon ontoegankelijk verklaard. Op dat moment dacht ik nog, dit zal allemaal vlug opgelost worden maar niks was minder waar.
De ene steekt het op de andere en daardoor wordt het een zware rechtszaak.
Over één ding is iedereen het eens… Ik ben slachtoffer maar wie verantwoordelijk is zal de gerechtsexpert en de rechter moeten uit maken. Ik kan niet meer doen als hopen dat het gerecht rechtvaardig is. Daardoor heb ik na 9 maand praktisch geen hulp gekregen van mijn verzekering (degene waar je wel van verwacht in zo’n situatie)wat ook een heel grote teleurstelling is. Ik ben niet verantwoordelijk voor de schade dus het geld voor de herstellingen en loonverlies van 9 maand moet van de verantwoordelijke van de schade komen is hun uitleg en zolang dat die niet is aangeduid… niks, Maar na 9 maand heb ik ook positief nieuws en dat is ook vooral de reden van dit schrijven!
Ondertussen staat de nieuwbouw van de buren er.de grondwerken en boringen die er voor zorgden dat er de eerste maanden na het voorval de scheuren bleven komen zijn achter de rug. Dus mijn huis is gestabiliseerd en veilig.
Begin november kreeg ik bericht van de stad Aalst dat mijn woning wel nog onbewoonbaar is maar wel toegankelijk. Maw mijn zaak kon terug heropend worden… Eindelijk weer werken, mijn klanten terug zien, een inkomen hebben… Dit betekend heel veel voor mij. Ik geef toe dat ik heb gedacht dat ik niet meer de moed zou hebben gehad want negen maanden is lang… Het is zakelijk terug herbeginnen.het is niet meer dan normaal dat mijn klanten ondertussen verder zijn gegaan.
Dankzij hulp en steun van mijn kinderen,familie vrienden … De blijvende smsjes van mijn klanten,
De knuffels en peptalk van mijn collega buren in de zoutstraat heb ik alle moed bij mekaar genomen en voorbije vrijdag mijn zaak terug geopend! En ik sta er weer zoals iedereen me kent met de glimlach en vol courage om mijn klanten terug te verwennen. Zoals ik zei het is moeilijk om te herbeginnen en daarom laat ik jullie dit weten… Alle hulp is welkom om mijn klanten te laten weten dat ik terug open ben.
Alvast bedankt!
Mvg, Katrien Moereels
Kapsalon ten kaat
Korte Zoutstraat 15
9300 Aalst
0478 91 91 12
Fb kapsalon ten kaat