Nieuwe zitelementen brengen Grote Markt binnen thema “Aalst aan Zee”.
Naar jaarlijkse gewoonte zullen er op de Grote Markt opnieuw zitelementen geplaatst worden. Er komen zo’n 60-tal losse modules en een 4-tal zitbanken in de kleuren van het nieuwe stadslogo. De zitelementen kosten zo’n 12.000 EUR en konden pas voorzien worden vanaf het einde van het VTM-programma Mijn Pop-Up restaurant.
Schepen Ann Van de Steen (SD&P) : we hebben deze keer gekozen voor losse modules die een replica zijn van bekende golfbrekers. Zij werden in een artificieel strand van 90 ton zand geplaatst. Ze zijn kleurrijk (nieuw logo van onze stad) en verwijzen met een knipoog naar de campagne “Aalst aan Zee”, waarbij we de klimaatproblematiek onder de aandacht willen brengen. Je kan met de modules een abstract landschap vormen… een rotsformatie die uitnodigt om op te klauteren of een zitbank die op een aanlegsteiger doet denken.
De modules vielen al direct in de smaak van de jeugd, die er meteen gebruik van maakte.