...

Het Schlagerfestival is na 10 jaar frisser en succesvoller

schlagerfestivalHet Schlagerfestival is na 10 jaar frisser en succesvoller dan ooit ! Jubileumeditie trakteert met 10 muzikale surprises en zorgt voor unieke voorstellingen.

HASSELT – Dit en ook komend weekend wordt er in de Ethias Arena in Hasselt gefeest naar aanleiding van Het Schlagerfestival 2015. De jaarlijkse hoogmis van de schlager en de polonaise viert haar 10de verjaardag. Naast het live-orkest en de indrukwekkende lijst van topartiesten, zijn vooral Tom Waes (‘Dos Cervezas’) en Laura Lynn met haar twee Lynn Sisters dé exclusieve blikvangers. Elke voorstelling is ook uniek dankzij twee muzikale verrassingen. Het eerste Schlagerfestivaldecennium wordt afgesloten met de beste bezoekcijfers ooit.

Kleurrijke boa’s, gekke hoeden en pruiken, het zijn allemaal attributen die je dezer dagen in veelvoud ziet op Het Schlagerfestival. Vijf keer wordt de Limburgse concertzaal ingepalmd door een feestende mensenmassa, die geniet van een perfecte mix van schlagers, meezingers, polonaises en smartlappen. Het succes van Het Schlagerfestival is na tien jaar alleen maar groeiende. “Het Schlagerfestival is de voorbije jaren uitgegroeid tot een niet te missen belevenis. Het festival is elk jaar weer talk of the town, iets wat je minstens éénmaal in je leven moet hebben meegemaakt. Verhalen als “vorig jaar kwamen we met 16 mensen, nu met 53”, zijn dagelijkse kost en typeren vooral hoe goed mensen zich jaarlijks bij ons amuseren. Mee dankzij de groeiende mond-tot-mondreclame zien we opnieuw stijgende bezoekcijfers en mogen we bij de start van het festival al zeggen dat de 10de editie van Het Schlagerfestival meteen ook de meest succesvolle ooit is”, zegt Friedl Teirlinck namens organisator Medialaan.

Investeren

Welke factoren verklaren – naast de amusementsfactor – het aanhoudende en vooral groeiende succes van Het Schlagerfestival? Waar onderzoekers en marketeers de tanden stuk bijten op het antwoord, heeft medeorganisator Jan Van Esbroeck (PSE Belgium) misschien wel een verklaring. “Investeren loont en we plukken daar dit jaar opnieuw de vruchten van. We laten alle artiesten schitteren op het mooiste en grootste podium van Vlaanderen, met een live-orkest, waarbij ze worden aangemoedigd door het hele gezin. Ouders die hun kinderen van 5 en 7 meebrengen en hun grootouders. Dat familiale karakter hebben we met het festival bereikt dankzij de inspanningen van de voorbije jaren. We zijn blijven evolueren, zowel wat de look and feel van het festival betreft alsook inhoudelijk. We hebben muzikaal verbreed en hebben ‘schlager’ vertaald naar ‘populair’. Bij de verbredingsoperatie zijn we erin geslaagd om tegelijk de traditionele bezoekers aan ons te binden én ruimte te creëren voor de instroom van jonge feestvierders en daar zijn we uiteraard heel blij mee.”

Vuurwerk

Voor muzikaal vuurwerk op de 10de editie van Het Schlagerfestival zorgen uiteraard de topnamen, waaronder Christoff, De Romeo’s, Luc Steeno, Sandra Kim, Sam Gooris, Willy Sommers, Yves Segers en Laura Lynn. Allen brengen ze – na een opzwepende aankondiging van presentator Gene Thomas – hun grootste hits. Debutant Matthias Lens krijgt een warm onthaal, net als Tom Waes, die nog vijf keer voor het grote publiek ‘Dos Cervezas’ zingt en daarna nooit meer.

Laura Lynn – die tien jaar geleden met haar hitsingle ‘Je hebt me 1000 maal belogen’ mee aan de basis lag van Het Schlagerfestival – zingt niet alleen haar grootste hits, ze laat zich op het podium ook vergezellen door haar twee zussen Zeppe (Tine Embrechts) en Trampo (Nathalie Meskens) Lynn. De nieuwbakken ‘Soldiers Of Love’ zorgen met herkenbare meezingers én uitdagende look voor een opvallende doortocht bij het publiek.

Tien surprises

Onder het motto ‘Kies je eigen Schlagerfestival-surprise’, heeft Vlaanderen de voorbije weken massaal gestemd voor de muzikale verrassingen. Elke voorstelling zijn er twee muzikale cadeautjes. “We slaan twee vliegen in één klap, want op het einde van het festival zullen er 10 liedjes gezongen zijn die nog nooit eerder te horen waren. Dankzij de wisselende verrassingsmomenten krijgt elke festivalbezoeker een unieke voorstelling. Een leuke extra dus voor de mensen die meerdere malen naar Hasselt komen feestvieren, want zij worden extra verwend”, klinkt het bij de organisatie. Op de eerste dag van Het Schlagerfestival kwam Jacques Vermeire zijn versie van de Tom Jones-klassieker ‘Delilah’ zingen en was ook Peter Van Laet (Mama’s Jasje) van de partij met ‘Als de dag van toen’.

Drie voorstellingen zijn inmiddels uitverkocht, maar late beslissers die er alsnog bij willen zijn op de feesteditie van Het Schlagerfestival 2015 kunnen nog kaarten bestellen voor de voorstelling op zondagmiddag 29 maart (15.00 uur) en vrijdag 3 april (20.30 uur) op www.hetschlagerfestival.be of op 070/345.345 (max. € 0,30/min).

Het Schlagerfestival 2015. Tickets en info via www.hetschlagerfestival.be.

Het Schlagerfestival 2015 met DJ Bjorn Verhoeven, Luc Steeno, Willy Sommers, Yves Segers, Matthias Lens, Sam Gooris, Sandra Kim, Gene Thomas, Laura Lynn & The Lynn Sisters, De Romeo’s, Christoff en Tom Waes. In de Ethias Arena te Hasselt op vrijdag 27 en zaterdag 28 maart en vrijdag 3 en zaterdag 4 april om 20.30 uur, en op zondag 29 maart om 15.00 uur.

Kaarten kosten € 37,50 en € 41,50, inclusief servicekosten. Vanaf 50 personen: € 3,50 korting per kaart, vanaf 250 personen: € 5,00 korting per kaart, vanaf 500 personen: € 7,00 korting per kaart. Kortingen zijn niet cumuleerbaar. Bestellen via 070/345.345 (max. € 0,30/min.), vanuit Nederland: 0900-45.000.45 (€ 0,45/min.), online via www.hetschlagerfestival.be, www.ethias-arena.be en www.teleticketservice.com. Bestellingen met groepskorting uitsluitend via 070/223.193 (max. € 0,30/min.). Kaarten zijn ook verkrijgbaar bij Media Markt, Sint-Jozefstraat 10.1.1, Hasselt (open ma-za 09.30-19.00 uur).

Het Schlagerfestival is een organisatie van PSE-Belgium en Medialaan

www.hetschlagerfestival.be